DORUKTÜRK TV

7 Mayıs 2012 Pazartesi

Görmeden sevmek, konuşmadan saygı duymak ve Dinç Akal

Görmeden sevmek, konuşmadan saygı duymak ve Dinç Akal
..: 30.04.2007:..

Mehmet Akif Ersoy, Ziya Gökalp, Mümtaz Soysal veya yine çok sevdiğim Sait Faik Abasıyanık… Düşününce ilk aklıma gelen isimler. Tanışma şansımın olmadığı ve olamayacağı (Sn. Mümtaz Hoca hariç) bu isim ve temsil ettiği fikir, kişilikleri bilmem anlatmaya gerek var mı?
Mehmet Akif, kış günü ceket ile dolaşan palto alacak parası dahi olmayan ama yüreğindeki vatan sevgisi ile Türkiye’yi Türkiye yapan kilometre taşlarından bir nefer.
Ziya Gökalp,büyük düşünce adamı, şair

VATAN
Bir ülke ki camiinde Türkçe ezan okunur,
Köylü anlar manasını namazdaki duanın.
Bir ülke ki mektebinde Türkçe Kuran okunur,
Küçük,büyük herkes bilir buyruğunu Hüda’nın…
Ey Türk oğlu, işte senin orasıdır vatanın!

Bir ülke ki toprağında başka ilin gözü yok,
Her ferdinde mefkûre bir, lisan, âdet, din birdir…
Mebusanı temiz, orda “Boşo”ların sözü yok,
Ey Türk oğlu, işte senin orasıdır vatanın!

Bir ülke ki çarşısında dönen bütün sermaye,
Sanatına yol gösteren ilimle fen Türkündür.
Hırfetleri birbirini daim eder himaye;
Tersaneler, fabrikalar, vapur, tren Türkündür;
Ey Türk oğlu, işte senin orasıdır vatanın!

Yeni Hayat’ta yayımlanan bu şiirle ne güzel mesaj vermiş Ziya Gökalp vatanı olduğunu zanneden vatansızlara.
Okumaktan müthiş zevk aldığım ve huzur bulduğum Sait Faik ise anlatılmaz, okunarak yaşanır.
Mümtaz Soysal, Kıbrıs’a bedeli “pahalı” bir macera ya da bir “kambur” gibi değil, Türk dış politikasına anlam ve onur katan “değerli bir unsur olarak bakan, Milletvekilliği ve Dışişleri Bakanlığı yapmış dava adamı.
Bu değerli kişilerin hiçbirini göremedim ve doğal olarak konuşma şansına da erişemedim. Gel gör ki konuşmadığın halde düşüncelerine saygı duyabiliyor, görmediğin halde sevgi besleyebiliyorsun.
“Sevgili dost.
Yazını geç okudum. Fikirlerin zaten benim için hep sıcacık. Cumhurbaşkanı konusunda H.Çetin iyi bir örnek. Kendisini yakından (DPT) tanırım. Ben ise Onur Öymen'i uygun bulurum.
Sevgiler”
Dinç Akal
Türkiye’nin bir çok ilinde görüştüğüm, yazıştığım dostum var, Alanya’da da olduğu gibi. Lakin hiç tanışma fırsatım olmadığı, sesini dahi duymadığım ama dostum olduğunu bildiğim saygı ve sevgi duyduğum bir ağabeyim var Alanya’da. Evet, Dinç Akal.
Türklüğe ve Türkçe’ye katkılarından ve en önemlisi dostluğundan dolayı teşekkürler Dinç Ağabey.....
Bu yazı 684 kere okunmuştur.




Bu makele için yapılan yorumlar


Dinç Akal
03.06.2007
Sevgili Sabih
Kalbimi kırdın çünkü esir aldın onu ve borçladın.
Bal yine yetişemedim deüil mi?
Lütfen yaşlılığıma ver oğlum.
Sevgilerimi al ve tepe tepe kullan.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder