DORUKTÜRK TV

6 Mayıs 2012 Pazar

Hırant Dink ve diğerleri

Hırant Dink ve diğerleri
..: 26.01.2007:..

Sevgili Ercan Akman kardeşimin duygularını sizlerle paylaşmakta yarar görüyorum.
Biraz uzun ama mutlaka sonuna kadar okuyun...
Hırant Dink vuruldu. Başına dört el ateş edilerek, gazetesinin önünde vuruldu. Elbette çok üzüldüm. Hırant Dink'in vurulmasının, hem de bu ülkede vurulmasının doğuracağı sonuçları tahmin edebildiğim için çok üzüldüm. Bu ölümün bu ülkeye vereceği zararı bildiğim için çok üzüldüm. Herkesin yazdığı gibi uluslar arası tepkiden veya dünya milletlerinin gözündeki imajımızın zarar göreceğinden dolayı değil ama. Zira bu imaj zaten bellidir ve yüzlerce yıldır değişmedi, uluslar arası tepki ise ille de birinin ölümüne ihtiyaç duymaz söz konusu ülke Türkiye ise mutlaka bir bahane bulunur. Benim kaygım, marjinalleştirilmeye çalışılan milli duruş ile ilgilidir. Benim kaygım bundan sonra oluşacak olan tüm milli tepkilerin bu travmaya takılıp kalacağı ile ilgilidir. Benim kaygım namus bayrağını taşıyan namussuzların namus kavramına zarar vermesi ile ilgilidir. Benim kaygım bu olaydan önce neredeyse suç sayılan "ben Türk'üm"cümlesinin bu olaydan sonra belki de en provakatif cümle olarak algılanabileceği ile ilgilidir. Bu ortamı fırsat bilen millet ve vatan düşmanlarının ise pervasızlık sınırlarının nereye kadar genişleyeceği ile ilgilidir. İşte tüm kaygım ve üzüntüm bunlardan ibarettir. Elbette bir insan öldürüldüğü için, çocukları babasız kaldığı için üzgünüm, hem de çok üzgünüm. Ancak yazılanların ve söylenenlerin nasıl provakasyonlara sebep olacağı da ortadadır. Burası özgür bir ülkedir elbette, herkes dilediğini düşünmekte ve söylemekte ve hatta yazmakta özgürdür, ancak özgürlük sınırsız değildir .Zira başkalarının özgürlüklerinin ve kutsallarının sınırları bizim özgürlüklerimizi kısıtlar. Sırf özgür olmak adına kimseye hakaret edemezsiniz. Sırf özgür olmak adına kimsenin kutsalları ile alay edemezsiniz. Hırant Dink vuruldu, bir ev babasız, bir kadın kocasız kaldı. Şaşılacak bir hızla basılan posterleri pankart şeklinde dağıtılmış ve toplanan kalabalığın ellerinde," katil devlet hesap verecek" sloganları eşliğinde sallanıyordu. Aslında bir babaydı ölen, bir insandı, bir provakasyon malzemesi değildi. Hırant Dink vuruldu, yollara döküldü insanlar, karanfiller atıldı vurulduğu yere. Dev bir posteri derhal gazete binasından sarkıtıldı. Tüm gazeteler olayı manşetten verdi, herkes baş sağlığı mesajları geçti. Biz bu tür ölümlere, arkadaşlarımızı kaybetmeye alışmıştık aslında ama bir teki için bile böyle bir uğurlama yapmamıştı Türk halkı, bir teki için bile yayın organları böyle manşetler atmamıştı, alışmadığımız buydu bizim.
Kadir Aydın; şehit j. Astsubay.
Diyarbakır'ın Lice kırsalında teröristlerle girilen çatışma sonucunda hainler tarafından ve vatanı uğruna şehit düştü. Babası,”Kızım var, onu da vatana kurban vermeye hazırım..” dedi. Hiçbir gazete bu kadar yer vermedi, ne İstanbul ne İzmir'de bu kadar kalabalık toplanıp terörü protesto etmedi.
Alim Yılmaz; J. Yarbay.
Elazığ ili kırsalında teröristler tarafından şehit edildi. Eşi,” Ağlamayacağım, onları sevindirmeyeceğim, bu vatanı bölemeyecekler..” diyordu. Haber bültenlerindeki birkaç saniyelik görüntü ve haber metni dışında hiçbir kanal ondan bahsetmedi, onun için özel programlar yapılmadı. O bir kahramandı ve kahramanlar gibi gitti sonsuzluğa. Daha burada isimlerini saymaya kalksam ciltler alacak kadar çok kahramandan bahsediyorum, hiç birisi bize hakaret etmedi, istiklal marşının "kahraman ırkıma bir gül" bölümünde susmadılar, haykırdılar. Hırant Dink güvenlik ve huzur içinde yazabilsin, çocukları okullarına emniyetle gidebilsin diye şehit düştüler. Kimse onlar için posterler bastırıp, yürüyüşler tertip etmedi. Biz alışmıştık aslında ölümlere, arkadaşlarımızı topraklara koymaya, Hırant Dink'in bir terör eylemine kurban gitmesinden dolayı oluşan toplumsal hassasiyeti, onların da hak ettiklerini düşünüyorum, sadece ama onlar için gösterilmedi. Hırant Dink vuruldu ama ne ölecek biliyor musunuz? Ancak oluşmaya başlamış olan milli ruh ölecek, öldürülecek. Yenice filizlenmeye başlamış olan ulus bilinci öldürülecek, gazete köşelerinde. Hırant Dink vuruldu ama "Türküm ve kimseye soy kırımı uygulamadım, benim olan vatan toprağından bir karış vermeyeceğim" diyenler ve diyecekler öldürülecek televizyon programlarında. Hırant Dink vuruldu ama aslında ölen başka bir şey olacak ve HırantDink'i vuran her kimse gerçekten bu vatana ihanet etti. Bu ülkeye verilecek en büyük zararlardan birini verdi. Şimdi Irak'ta ki Türkmen katliamına gösterilecek tepki bu travmaya takılacak. Kıbrıs için oluşmaya başlayan hassasiyet bu olaya kurban edilecek. Türk varlığı için söylenecek her söz ve yazılacak her kelime derhal Şişli'de ki kanlı sokağın müsebbibi olma suçlamasıyla karşılaşacak. Hırant Dink vuruldu ve öldü. Basılan bu düğmeden sonra ölecek her şey için Türk ulusunun başı sağolsun. Bu ölümden ve bundan sonrakilerde kim nemalanacaksa o sevinecek, mutlu olacak. Biz çok üzüldük çünkü kayıp çok büyük olacak, HırantDink'ten daha büyük olacak. Bu kaybı önlemek için sessizce toprağa düşen kahramanlar ise ölmeye devam edecek. Sessizce.
Türk ulusu! Başın sağ olsun!.....
Bu yazı 413 kere okunmuştur.


Bu makele için yapılan yorumlar


Piskopat Türk Ajanı
26.01.2007
Dostum,Kardeşim Bir Olay ancak bu kadar güzel anlatılır yazanıda yayınlayınıda tebrik ederim..
Ben Ne Ermeni Ne Kürdüm Öz be öz TÜRK'üm...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder